TEORIA DE L’ENTRENAMENT PER A “NOVATILLOS” 1/7

1) Principi de l’Adaptació (Supercompensació):

Sota un estímul (entrenament i/o pràctica esportiva), el cos es sotmet a una fase de stress que li provoca una disminució temporal de la seva capacitat (correspon a la fatiga), però després d’un període de repòs (la recuperació), el cos reacciona adaptant-se a l’efecte de l’entrenament, millorant la seva capacitat de rendiment esportiu (aquesta reacció és el que s’anomena supercompensació o sobrecompensació).

Probablement aquest és un dels principis més importants ja que l’entrenament d’una condició física consta de 2 parts, que són imprescindibles per a que hi hagi supercompensació i millora:

  • L’entrenament físic
  • El descans i recuperació

Un error típic que podem fer els iniciants és no descansar prou. Si creus que els períodes de recuperació són una pèrdua de temps i que et fan minvar el rendiment, pot ser que tendeixis a no respectar les fases de recuperació, ACONSEGUINT L’EFECTE CONTRARI DEL DESITJAT: LA DISMINUCIÓ DEL RENDIMENT.

Cal incloure el descans i la recuperació de forma habitual en la programació, com una part més de l’entrenament. I això en tot el cicle complert de l’entrenament.

És necessari planificar almenys, les següents parades/recuperacions:

  • una recuperació anual (vacances)
  • una recuperació setmanal (dia o dies de descans setmanal sense entrenar)
  • una recuperació diària (hores diàries de son)

A més, no es poden oblidar períodes específics de recuperació: després de les competicions, en canvis de cicles d’entrenament o després d’entrenaments durs.. Tot i que en aquest últim cas, sovint es pot substituir la parada, per una recuperació activa (sempre i quan es respectin els períodes de recuperació habituals).

Un últim comentari respecte el binomi treball-recuperació. Ja em dit que després d’un entrenament i una vegada recuperada la fase de fatiga, el cos està en disposició d’assumir un estímul major, però això no és així per sempre més…

A mesura que transcorre el temps, si no es produeix aquest nou estímul (nou entrenament) l’organisme perd l’adaptació que havia fet i el nivell de forma física torna enrera.

Lo qual ens serveix per lligar directament amb el següent principi de que parlarem, que és el Principi de la Continuïtat.

Anuncios

Publicado el 8 septiembre, 2014 en Entrenament y etiquetado en , , , , , , , , , . Guarda el enlace permanente. 1 comentario.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: